HealthyApp is dé gratis health app voor vrouwen in Nederland, waar je iedere dag de beste nieuwe online health content in Nederland overzichtelijk te zien krijgt.

Download HealthyApp nu gratis voor iPhone
Sport

WORKOUT: 5 VOORDELEN VAN ACTIVITY TRACKERS

Geplaatst op 21/02/2018 door boostyourhealth

Activity trackers zijn handig voor mensen die meer inzicht willen krijgen in hun gezondheid. De apparaatjes kunnen veel gegevens verzamelen, die reden kunnen zijn om bepaalde dingen in je leven aan te passen: meer bewegen, op tijd gaan slapen of gezonder eten. De activity tracker kan de stok achter de deur zijn om hiermee aan de slag te gaan. Ze kunnen op veel verschillende manieren een positieve bijdrage aan je gezondheid leveren. Wil jij een goede activity tracker kopen? Hier volgen de 5 voordelen.

Gemakkelijk te gebruiken

Een activity tracker heb je altijd bij de hand. Je draagt hem aan je pols of in je broekzak of zelfs aan je schoen. Je kunt hem koppelen aan je smartphone, maar dat is niet per se nodig. Het apparaatje is klein en compact en zit daardoor nooit in de weg. Er zijn eenvoudige trackers, zoals de Fitbit Flex, die alleen een rij led-lampjes heeft om weer te geven hoe dicht je bij je doel bent. Als je doel is gewoon meer te bewegen, heb je hier al heel veel aan.

En er zijn trackers met nog meer functies en mogelijkheden zoals sporthorloges. Deze kun je koppelen aan je smartphone, je kunt meer gegevens verzamelen dan alleen je gelopen stappen. Hoe meer functies, hoe ingewikkelder de tracker is. Het hangt dus helemaal af van wat je doel is, welke tracker bij je past. Maar in principe kun je een tracker omdoen en het apparaat meet hoeveel je beweegt. Zo simpel is het.

Uitgebreide mogelijkheden

Activity trackers verzamelen de hele dag door gegevens. Of je nu een dag op je werk bent, wandelt of thuis bezig bent. De tracker kan de volgende gegevens meten. Dit verschilt natuurlijk per tracker, ze kunnen niet allemaal hetzelfde doen.

 

– stappen tellen (eventueel zelfs traptreden)

– gelopen/gefietste afstand meten

– GPS

– hartslag meten

– aantal verbrande calorieën

– zuurstofgehalte van het bloed

– aantal uren slaap

– slaapritme (lichte of diepe slaap)

 lees verder:

https://www.boostyourhealth.nl